Klantenbegeleiding

Sinds de introductie van de Wet Breyne heeft de verkoop van wooneenheden op plan een steile opmars gekend. Een grote meerderheid van de nieuwbouw of vernieuwbouwprojecten wordt op deze manier aan de man gebracht.

Door het verkopen op plan en de evolutie in de sector, heeft een koper bijzonder veel inspraak in de afwerking van zijn of haar toekomstige stek. Uiteraard is dit een goede zaak, maar toch zien we in de praktijk dat dit tot vele spanningen kan leiden. Een projectontwikkelaar wil dat zijn klanten goed begeleid worden en tevreden zijn over het eindresultaat. De aannemer wil vooral niet te veel gedoe, want dit compliceert zijn bouwtraject alleen maar.

Tijdige en volledige beslissingen van kopers, correcte en tijdige informatie over de mogelijkheiden en onmogelijkheden kwestie keuzes naar de kopers, volledige, duidelijke en vooral goedgekeurde verrekeningen, … het zijn allemaal elementen die een geslaagde klantenbegeleiding vorm geven.

Als klantenbegeleider willen wij de belangrijke koppeling vormen tussen de projectontwikkelaar, de aannemer(s) en de kopers.

Door onze ervaring in zowel de realisatie van projecten van aan de aannemerszijde als in begeleiding aan de kant van de projectontwikkelaar, gecombineerd met onze jarenlange ervaring in de klantenbegeleiding hebben wij de perfecte achtergrond om in uw volgend project de klantenbegeleiding te verzorgen.

Takenpakket van de Klantenbegeleider

Wat wij als klantenbegeleider voor u kunnen doen:
– De kopers informeren omtrent toonzalen, prijzen en materiaalkeuze
– De koper up-to-date houden over de planning van het project
– Ze ertoe aanzetten tijdig keuzes te maken in de door u gekozen toonzalen
– Het laten goedkeuren van plannen en verrekeningen, tijdig en formeel
– Vragen van kopers opvangen, informatie hierover inwinnen en terugkoppelen
– Meldingen of vragen van aannemer(s) bezorgen aan de klant
– Afschermen van onze opdrachtgever, zodat die zich op zijn kerntaak kan richten

Kortom: wij zijn het aanspreekpunt en de ondersteuning voor uw kopers, zodat uw bouwproject op de meest optimale manier gevrijwaard wordt.

Wat we in basis niet doen:
– Attesten voor premies en dergelijke opstellen
– Interieurarchitectuur op maat verzorgen
– Contacten met nutsmaatschappijen
– Opleveringen organiseren
– Klanten op dag-tot-dag basis informeren over elk klein detail op de werf
– Aansporen van aannemers of toonzalen om hun planning te halen
– Opvolging keuzes gemene delen, omgevingswerken
– 3D plannen of andere speciale voorstellingen uitwerken
– Meegaan met de kopers naar de toonzalen

Wil u meer informatie hierover, of eventueel een persoonlijk gesprek om te verkennen wat de mogelijkheden zijn, neem contact op met thomas@masko.be.